Wong chu nihaaa dyu dong! (ofzoiets...?!)

Om 12.26 uur Nederlandse tijd vertrok ik vanaf oberhausen met de ICE naar Frankfurt. Eerst al een kunst om daar te komen. Gelukkig werd ik door mama gebracht en na wat heen en weer gebrabbel in het half Duits half Nederlands met wat Duitse agenten waar we nou wel of niet mochten parkeren stonden we dan uiteindelijk toch bepakt en bezakt op perron 13. Al die dagen wanneer er weer eens iemand in tranen uitbarstte bij een laatste knuffelmoment heb ik me afgevraagd of er misschien iets mis met mij was omdat ik niet zoveel voelde. Het besef was er gewoon nog niet. Misschien wel omdat ik tot bijna aan het einde toe heb doorgewerkt en tot op de laatste minuut voor vertrek nog dingen aan het regelen was. Maar natuurlijk komen de tranen dan altijd op een moment dat je het er niet mee eens bent en dat iedereen je gapend aankijkt. Want vanaf het moment dat ik mama en Eelke al zwaaiend uit mijn gezichtsveld zag verdwijnen, begonnen de tranen te rollen. Sniffend vroeg ik al sleurend met mijn backpack door het smalle ICE-gangetje aan een vrouw: ‘ist das noch frei?'. En ja er was nog een stoel vrij. Gelukkig had ik op het laatste moment thuis ‘just in case' nog wat zakdoekjes in mijn handbagage gepropt en na een harde snuit en wat vertwijfelde blikken in de coupe, was het dan ook weer over. Natuurlijk had ik me net lekker geinstalleerd toen er een Nederlander en 4 Japanners met hun koffer in de aanslag stonden omdat ze ‘reserviert' hadden. Jippie ik kon de hele rampetam die ik voor een half jaar had ingepakt weer oppakken en verkassen naar een andere plaats. Eenmaal aangekomen op Frankfurt Flughafen en ready to check in bij Asiana Airlines, stond daar lekker ‘cliché' een groep Koreanen heftig discussierend rondom een berg dozen met allerlei soorten tefalpannen en een aantal te groot uitziende koffers. Een meisje had duidelijk de leiding in dit geheel en leek iets te zeggen als:'Oke Pietje, jij pakt die 2 dozen en je koffer, Jan jij die andere 2 en Gerta neemt de rest van het kookgerei en dan zitten we volgens mij wel gebakken bij die kilocontrole zometeen'. Dat leek te werken, want er werd direct gereorganiseerd en de berg met koffers en dozen werd nu netjes getransformeerd tot meerdere kleine stapels koffers en dozen. In het vliegtuig zat ik naast Tim, een aardige Duitse man die het liefste steak met brazilian coffee als ontbijt eet. Hij ging inmiddels voor de 6e keer op zakenreis naar Korea en wist daardoor een aantal nuttige tips te geven. Zoals bijv. Dat je op de boardingkaartjes die ze in het vliegtuig uitdelen altijd een adres van een accomodatie en een telefoonnummer in Korea in moet vullen, omdat je anders een uur lang bomaanslag-gerelateerde vragen naar je hoofd geslingerd krijgt bij het verlaten van het vliegveld. Om 12 uur Koreaanse tijd/5.00 uur Nederlandse tijd kwam ik lichtelijk (lees zwaar) gesloopt aan op Seoul Airport. Nadat ik een buskaartje had gekocht naar ‘moge God weten waar' en stond te wachten bij de bushalte, kwam er een mannetje met witte handschoenen op me afgestruind, die mijn backpack begon te verslepen. Ik was natuurlijk meteen bang dat heel mijn bezit gekaapt zou worden en ik vroeg eerst nog vriendelijk, daarna bijna schreeuwend: ‘NO THANK YOU!'. Later ble? het een soort gratis service te zijn dat je je eigen bagage niet in de bus hoeft te slepen...oeps. In de bus werden we als kleine kinderen gecontroleerd of we onze gordel wel om hadden. Daarna zei de buschauffeur iets in het Koreaans en maakte daarbij een soort buiging die veel weg had van iets als ‘en moge god ons nu verder behoeden'.

Op dit moment verblijf ik in een gezellig koreaans hosteltje met van die (echte?) houten balken als plafond. En ik denk dat ik zo maar eens snel mijn bedje in ga duiken....tot schrijfs!

Kus van sas

Reacties

Reacties

odilia

Hé Sas!

Mooi verhalen, zo aan het begin! Heel veel plezier!!!!!!!!

Dikke kus

Esmée

Heel veel plezier Sas, ben benieuwd naar al je avonturen! Geniet ervan...

Paulien

Potverdiekkie nog aan toe, en ik zit hier met een kater (Triton dies gister avond) en moet nog heel lang wachten op mijn bedje!! Slaap lekker Sas, ben heel blij dat je veilig bent aangkomen! Xje

Caatje

Ohh Sas, het avontuur begint dus niet pas in Australië, maar al zoekend naar de trein. En ik denk nog wel eerder, wegrijdend van huis ofzo. Leuk om de verhalen te lezen. Lees je trouwens ook hotmail? Voordat ik deze site ga spammen met info over Lotte. Neem aan dat niet iedereen daarop zit te wachten. En ik moet, MOET, je ook af en toe foto's sturen van-de-sinds-zaterdag-staande-Lotte!! Op eigen kracht, zo trots.

Dikke kus, slaap lekker en geniet ervan!

Kus +knuffel

Juut

Sasss!!
Wat super spannend klinkt dat allemaal, vind het echt heel stoer van je! Leuk om zo snel al wat van je te horen, tot snel! dikke kus

Angela

Sas! Wat een avonturen.. nu al!!
Succes met het begrijpen van de Koreaanse taal... en cultuur.. en daarna heerlijk naar het Engelstalige Down Under.. Geniet ervan!
Dikke kus

Kim

Jeetje, gister pas vertrokken en in 24 uur al zo'n verhaal vol met avonturen! Dat belooft vast veel goeds. Slaap lekker en veel plezier in Seoul!! Liefs, Kim

Debby

Wow, en wat een schrijftalent!!
Ben heel benieuwd naar je volgende verhalen!

Groetjes, je nichtje

Born

Hier nog een, ik wil die bestseller.... Spannend! Kus neef Born!

Eel!

Heey Sas!!

Zo gek... gister stond ik je nog uit te zwaaien en nu alweer een heel verhaal vanuit Seoul! Maar leuk meis! Je avontuur is nu helemaal begonnen!! Gaaaaf!!!

Geniet ervan meis! En we wachten nu al weer op je volgende verhaal!

Kus!

papa

ha die Sas, geweldig, dat je ondanks vermoeidheid al zulke prachtige verhalen schrijft, sluit me wat dat betreft aan bij Kim en de anderen, het belooft wat !
fijn ook, dat je toch nog traantjes had uiteindelijk..ik zou ook die man met je bagage tegen hebben gehouden.....bedankt en we horen van je (ik intussen gewoon mijn werk gedaan vandaag en in flinke regen naar huis gekomen net)

ien

Fijn dat je in die megagrote stad Seoul een gezellig hostel hebt gevonden.Leuk je eerste ervaringen nu al te lezen! Nu dus eerst een beetje bijslapen en dan op zoek naar mooie bezienswaardigheden.
Kom net met Jet terug van de club, morgenochtend vroeg weer ons sportieve wandeluurtje. Hier regenachtig maar zacht. Geniet van de reis en pas goed op jezelf. dikke knuffel.

Carolijn

Hey Sas, wat een verhalen meteen al! Gelukkig ben je heel aangekomen. Benieuwd naar je volgende avontuur! Kus Caro

els

ha die Sas; leuk om te horen hoe je van het begin af aan al meteen kontakt hebt met mensen onderweg. Dar belooft nog wat. Geniet ervan en wij denken aan je (ook wel een tikkie jaloers!)

Marianne Buis

Ha die Sas,
een goed begin is het halve werk! Veel kijkplezier in Seoul en voor later: geniet ze in Australië. Dat gaat vanzelf.... weet ik.
groetjes,
Marianne

beer

lieverd, leuk om je verhalen te lezen.. je schrijft zo leuk dat het voelt alsof ik t ook mee maak :-)

hopelijk zijn je afgelopen dagen heerlijk geweest en ben je blij dat je even tijd voor jezelf hebt.
ik wacht hier ondertussen op je volgende verhalen. kus beers

Lies

Wat spannend! Ik vind je stoer!
Zet hem op meid en gebruik je aanwijswoordenboekje voor als ze je niet begrijpen in het Engels!

Dikke kus!
Liset

papa/Huub

wat een spannend moment, Sas, zonder geld en talloze automaten die niet automatisch hun geld geven, zoals je zou verwachten, dan die ingeving om met je laatste muntjes af te reizen en uiteindelijk beloond te worden.....kusjes en knuffels, Huub

shasnie ramcharan

hi hai sasja..
wat leuk om te horen dat je het je naar je zin heb.. en je verhalen zijn erg leuk om te lezen.. nou geniet ervan en ik zal je verhalen blijven lezen..
xx shasnie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!